Als bedrijf ben je afhankelijk van applicaties. Er zijn er echter een aantal waarvan je niet wilt dat ze niet beschikbaar zijn. Voor de belangrijke applicaties heb je waarschijnlijk een supportcontract afgesloten. daardoor heb je in ieder recht op ondersteuning en kun je inhoudelijke vragen stellen. Wat wij in de praktijk zien is dat er in het geval van een applicatiestoring heel vaak gewezen wordt naar andere partijen. Bijvoorbeeld de leverancier van de hardware, of de partij die de hosting voor je doet. En die partijen wijzen net zo hard weer terug. En ondertussen zit jij met de storing en kunnen je medewerkers niet verder. Hoe los je dat nu op?

Technisch applicatiebeheer, een goede basis voor een werkende applicatie.
Creëer door middel van technisch applicatiebeheer een goede basis voor een correct werkende applicatie

Technisch applicatiebeheer

Voor veel van onze klanten lossen we dit op door naast het reguliere Server- en Operating Systeembeheer ook het technisch applicatiebeheer uit te voeren. We kunnen ons voorstellen dat je je nu afvraagt wat dat inhoudt ‘Technisch Applicatiebeheer’. Het is namelijk een functie waarvan velen vinden dat hij niet bestaat! We vullen dit in door verantwoordelijk te zijn voor de hele (infrastructurele) keten waar de applicatie gebruik van maakt inclusief het zorgen voor de beschikbaarheid van de applicatie. In feite zorgen we er dus voor dat je medewerker de applicatie in ieder geval kan opstarten. Samengevat: We zorgen er voor dat de applicatie beschikbaar is. Functioneel houden we ons niet (of heel beperkt) bezig met de applicatie.

Eén aanspreekpunt en regierol bij applicatieproblemen

Als je dus tegen een probleem aanloopt met je applicatie bel je simpelweg met onze servicedesk. Daar meldt je de bijzonderheden en wij doen de rest. Onze medewerker wordt probleemeigenaar, verzamelt de benodigde informatie en zal -afhankelijk waar het probleem zit- het zelf oplossen, een specialist opschakelen of support inschakelen van de applicatiebouwer.

Bewaking en monitoring ondersteunen ons applicatiebeheer

Naast bewaking en monitoring van de onderliggende infrastructuur zullen we altijd proberen om ook de applicatie zelf te bewaken. Zo weten we vaak al in een vroeg stadium dat er iets niet in de haak is. Afhankelijk van wat er aan de hand is en de tijdsinschatting om het op te lossen we het of direct op of we nemen contact met je op om gezamenlijk een aanpak vast te stellen.

Applicatie-inhoudelijke ondersteuning

Voor de belangrijkste applicaties is het overigens heel belangrijk om een supportcontract af te sluiten bij de ontwikkelaar (of een partij die dit voor ze uitvoert). Dat zorgt ervoor dat je inhoudelijke vragen over de werking gewoon kunt stellen, maar het heeft ook als voordeel dat je de beschikking hebt over updates. Updates zijn belangrijk voor de correcte werking en veiligheid van de applicatie. En als het probleem op het grensvlak technisch en functioneel zit dan stelt het ons in staat om samen met zo’n partij toch het probleem snel en zonder discussie op te kunnen lossen.

Geïnteresseerd of meer toelichting nodig?

We vertellen je graag persoonlijk wat er allemaal mogelijk is. Neem telefonisch contact op via 033-2471111 of stel hieronder je vraag.