Wij zijn trots op onze klanten. Daarom vinden we het leuk om daar wat over te vertellen. Eén van onze bijzondere klanten is een bedrijf dat champignons teelt. Van Asseldonk is gevestigd in het Oost-Brabantse Boekel vlak bij vliegbasis Volkel. Wij hebben onze consultant Rob Dijkhuizen, die de ‘onboarding’ van Van Asseldonk Champignons (VAC) heeft gedaan, gevraagd wat meer over deze klant te vertellen.

Het bedrijf van Van Asseldonk Champignons vanuit de lucht.

Van Asseldonk Champignons is een grote champignon kwekerij in het zuiden van ons land. Rob vertelt: “Het is een echt familiebedrijf dat met passie voor het vak een mooi product aflevert. Door te blijven innoveren zijn ze geworden wie ze zijn.”

VAC is klant van ArchiLogiQ sinds maart 2019. Over de ICT was over het algemeen al goed nagedacht. Rob beschrijft: “Een functioneel gescheiden netwerk met oog voor veiligheid en continuïteit van de systemen.” Ze hebben een veelvoud aan technische systemen, allemaal om zo efficiënt mogelijk de best mogelijke champignons te kweken. Deze combinatie van apparatuur komen we bij andere klanten meestal slechts in onderdelen tegen.” Terwijl hij verder praat opent Rob de digitale klantenkaart en laat mij de omgeving zien “Zo hebben ze een gebouw beheersysteem, klimaatsystemen, weegbruggen, sorteerlijnen en daarnaast een kantoor automatiseringsomgeving. Dit alles over drie vestigingen verdeeld, onderling veilig verbonden via VPN’s”.

“Bij de onboarding kregen wij enkel een lijst met wachtwoorden. Het nadeel is dat wij daardoor het gehele netwerk zelf in kaart hebben moeten brengen. En…” gaat Rob lachend verder “het voordeel is dat wij daardoor het gehele netwerk zelf in kaart hebben moeten brengen. Het is een nadeel, omdat het natuurlijk veel tijd vergt om een netwerk dat zo complex is als bij VAC goed in kaart te brengen. Het is een voordeel, omdat wij daardoor gelijk goed wisten hoe het netwerk in elkaar steekt, welke processen er allemaal lopen bij VAC en hoe die op elkaar zijn afgestemd. Dit hebben wij goed vastgelegd in onze CMDB en wij hebben al onze medewerkers meegenomen in deze processen. We konden VAC al snel goed ondersteunen en adviseren op ICT gebied. Ook als er onverwachte zaken naar boven kwamen, wisten we deze in goed overleg met VAC te benoemen, uit te zoeken en op te lossen.”

Heerlijke champignons van Van Asseldonk.

“Zoals bij elke onboarding kwamen er een aantal zaken naar voren.” Rob denkt even na en vervolgt dan “Zo moest er bijvoorbeeld een verbeterslag worden doorgevoerd m.b.t. de WiFi. Dit hebben wij gelijk doorgevoerd. Tevens is de VPN voor de thuiswerkplekken aangepast waarbij een andere VPN client is ingezet. Ook moest er een nieuw weegsysteem voor de afvoer van de champost komen. Hierbij hebben wij als ArchiLogiQ direct kunnen helpen. Zaken waarvan wij denken dat ze aangepast moeten worden bespreken we eerst. Zo bepalen we samen de urgentie en de prioriteit. We proberen vooral mee te denken met de klant en het bedrijfsproces. Daarbij bedenken we zoveel mogelijk een oplossing die goed is, maar niet meteen de hoofdprijs kost.”

Onze contactpersonen bij VAC zijn William, Hannes en Ingrid. Het contact verloopt informeel en er kan snel geschakeld worden. Rob is degene die samen met de collega’s van ArchiLogiQ de ICT omgeving in stand houdt en problemen verhelpt. Hij heeft daarom het meest contact met William, die gaat over de techniek bij VAC. Rob denkt mee en geeft adviezen voor verbetering.
“In de omgeving wordt bijvoorbeeld nog gebruik gemaakt van technieken voor het aanmelden op de remote desktop server,” vervolgt Rob “hierin zijn verbeterslagen te maken die het beheersbaarder maken.
Door klanten te adviseren proberen wij de ICT omgeving dusdanig in te richten en up-to-date te houden dat incidenten en verstoringen zoveel mogelijk worden voorkomen. Alles is gericht op een stabiele en betrouwbare omgeving.”

VAC is dus een mooie interessante klant wat ICT betreft en daarnaast ook een fijne klant. Rob zegt: “Het contact verloopt erg prettig, direct schakelen met de betrokkenen verloopt lekker en het personeel op de werkvloer is vriendelijk.”

Geïnteresseerd in wat VAC precies doet? Bezoek hun website: www.vanasseldonkchampignons.nl