Serverbeheer, zelf doen of uitbesteden?

Alle IT componenten in je IT omgeving zorgen er samen voor dat je werknemers hun werk kunnen doen. Eén hele belangrijke is de server, hierop staan bijvoorbeeld de centrale data, de applicaties en de e-mail die binnen je bedrijf gebruikt worden. De server (of servers) is daarmee een centrale spil in je IT omgeving. Daarom heb je er belang bij dat de server altijd beschikbaar is en dat je weet of hij de gevraagde belasting nu en in de toekomst aan kan. Natuurlijk kun je zelf zorgdragen voor serverbeheer, maar dit betekent niet alleen dat je de juiste mensen moet vinden. De omgeving moet interessant genoeg voor ze zijn en blijven, en je moet zorgen dat ze bij blijven. Lastig, zeker als het niet je corebusiness is. Serverbeheer is wel ónze corebusiness. En hierbij maakt het niet uit of deze server bij jou op locatie staat of dat hij in de Cloud staat.

Serverbeheer niet alleen een kwestie van goed monitoren en updates draaien.
Meten is weten, wij verbeteren en verfijnen continue onze tooling voor optimaal serverbeheer.

Serverbeheer, maar zonder dat je het merkt!

Hoe vervelend het is dat een server niet beschikbaar is hoeven wij je niet te vertellen. Als het gebeurt zullen je medewerkers die ervan afhankelijk zijn je dit wel direct laten weten! Dat voorkom je liever en dat is precies de reden waarom wij zoveel mogelijk ‘proactief’ beheren. Door diverse parameters te bewaken kunnen we in een vroeg stadium handelend optreden. Niet wachten tot er een incident optreedt maar gepland zaken aanpakken op een moment dat je medewerkers er geen last van hebben.

Bewaken en adviseren

Via onze centrale monitoring en alarmering weten we altijd exact of je server in blakende gezondheid verkeert. Een verkoudheidje zien we in de regel vroegtijdig aankomen. Afhankelijk van wat we waarnemen treden we handelend op of we brengen een advies uit. Een advies kan klein of heel uitgebreid zijn maar we denken altijd met je mee. We houden rekening met technische ontwikkelingen, je portemonnee en zorgen dat het advies toekomstgericht is.

Rapportage

Aan het eind van de maand krijg je een overzicht hoe je server over de afgelopen periode gepresteerd heeft. Wij geloven in openheid en willen met jou als een partner optrekken. In deze rapportage laten we verder zien in hoeverre de server er veilig bij staat. Anti-virus updates en werking, Operating System patches en patches voor zogenaamde ‘thirdparty’ applicaties zijn er allemaal in terug te vinden.

24/7 Bereikbaar

Helaas houden storingen zich niet altijd aan kantoortijden. Daarom hebben we altijd een medewerker paraat die je kunt bereiken in geval van calamiteiten. Slaap je toch een stuk lekkerder door!

Geïnteresseerd of meer toelichting nodig?

We vertellen je graag persoonlijk wat er allemaal mogelijk is. Neem telefonisch contact op via 033-2471111 of stel hieronder je vraag.